Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawomir giemza
Nauczyciel
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:06, 21 Lut 2010 Temat postu: CZAS NA PROGRAMOWANIA - JAVA |
|
|
Witam
Zgodnie z planami zaczyna sie czas programowania w klasie.
Na pierwszy ogień troche teorii na lekcji. Poki co jednak prosze byscie na swoich jednostakch zainstalowali dwa(trzy?) elementy:
1. jezyk programowania
[link widoczny dla zalogowanych]
2. srodowisko, edytor i kompilator
[link widoczny dla zalogowanych]
3. prosze pobrac spolszczenie poznizszej wersji edytroa ECLIPSE i je takze zainstalowac
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT: Zakładam, że wszyscy lub zdecydowana większość zainstalowała już jave. Dlatego watek ten będzie nam służył do umieszczania gotowych programów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slawomir giemza dnia Nie 16:38, 21 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Patrol
Administrator
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 20:31, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ktoś tam chciał
Trójmian
Kod: |
import javax.swing.*;
public class Rowkwad
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
new Rowkwad();
System.exit(0);
// TODO Auto-generated method stub
}
public Rowkwad()
{
String at,bt,ct;
int a,b,c,x1,d;//d-delta
at=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź a");
a=Integer.parseInt(at);
bt=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź b");
b=Integer.parseInt(bt);
ct=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź c");
c=Integer.parseInt(ct);
while(a==0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Wprowadź inne a","Błąd",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
at=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź a");
a=Integer.parseInt(at);
}
d=b*b-4*a*c;
if(d>=0)
{
if(d==0)
{
x1=-b/(2*a);
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Pierwiastek wynosi "+x1,"Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
else
{
double x11=(-b-Math.sqrt(d))/(2*a); //pisze że nie może odczytać bez zamieniania na double to zamieniłem
double x2=(-b+Math.sqrt(d))/(2*a);
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Pierwiastki wynoszą "+x11+" lub "+x2,"Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
else
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Rozwiązanie w zbiorze liczb zespolonych","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
}
|
NWD
Kod: |
import javax.swing.*;
public class NWD
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
new NWD();
System.exit(0);
// TODO Auto-generated method stub
}
public NWD()
{
String at,bt;
int a,b;
at=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź 1wszą liczbę");
a=Integer.parseInt(at);
bt=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź 2gą liczbę");
b=Integer.parseInt(bt);
while(a!=b)
{
if(a>b)
{
a=a-b;
}
else
{
b=b-a;
}
}
JOptionPane.showMessageDialog(null,"NWD wynosi "+a,"wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
|
by Sawin - żeby nie było ; P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patrol dnia Czw 20:32, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrol
Administrator
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 20:39, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
wymyslilem zdecydowanie prostszy sposób na powtórne wywołanie pracy programu, w sumie to opiera sie na tym samym do i while, ale ma pr0 okienko OK i CANCEL
Kod: | import javax.swing.*;
public class pierw {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
new pierw();
System.exit(0);
}
public pierw()
{
String at, bt, ct;
int a, b, c, d, odp;
double x1, x2;
do
{
at=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź a");
a=Integer.parseInt(at);
while (a==0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Wprowadź inne a","ERROR!",JOptionPane.ERROR_MESSAGE);
at=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź a");
a=Integer.parseInt(at);
}
bt=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź b");
ct=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź c");
b=Integer.parseInt(bt);
c=Integer.parseInt(ct);
d=b*b-4*a*c;
if (d>=0)
{
if (d==0)
{
x1=-b/(2*a);
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Miejsce zerowe wynosi "+x1, "Wynik", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
else
{
x1=(-b-Math.sqrt(d))/(2*a);
x2=(-b+Math.sqrt(d))/(2*a);
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Miejsca zerowe to "+x1+" i "+x2, "Wynik", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
else
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Rozwiązanie nie istnieje w zbiorze liczb rzeczywistych...", "Wynik", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
odp=JOptionPane.showConfirmDialog(null, "Czy chcesz ponownie uruchomić program?", "Czy...", JOptionPane.YES_NO_OPTION);
}
while (odp==JOptionPane.YES_OPTION);
if (odp==JOptionPane.NO_OPTION);
System.exit(0);
}
} |
EDIT zmienilem na yes no ; d
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patrol dnia Czw 22:59, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sawin
Uczeń
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 15:53, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dla leni - obliiczanie X i Y z dod. infy
Kod: |
import javax.swing.JOptionPane;
public class xiy
{
public static void main(String[] args)
{
new xiy();
System.exit(0);
}
public xiy()
{
double a1,a2,b1,b2,c1,c2,x,y,d;
String a1t,a2t,b1t,b2t,c1t,c2t;
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Program na obliczanie X i Y w układzie równań linowych","info",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
a1t=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź a1");
a1=Double.parseDouble(a1t);
b1t=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź b1");
b1=Double.parseDouble(b1t);
c1t=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź c1");
c1=Double.parseDouble(c1t);
a2t=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź a2");
a2=Double.parseDouble(a2t);
b2t=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź b2");
b2=Double.parseDouble(b2t);
c2t=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź c2");
c2=Double.parseDouble(c2t);
d=a2/a1;
y=(-d*c1+c2)/(-d*b1+b2);
x=((d*c1)/a2)-((b1/a1)*y);
JOptionPane.showMessageDialog(null,"X= "+x+'\n'+"Y= "+y,"Wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Program by Sawin =D","Prawa autorskie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
|
Polecam wpisanie samych jedynek wszedzie ;d wyjdzie wynik "NaN"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sawin
Uczeń
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19:06, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Kod: | import javax.swing.JOptionPane;
public class cionk
{
public static void main(String[] args)
{
new cionk();
System.exit(0);
}
public cionk()
{
int a,a1,a2,liczba,licznik,licznik1,lastodp;
String liczbat,licznikt;
do
{
licznikt=JOptionPane.showInputDialog("Ile liczb chcesz wprowadzić?");
licznik=Integer.parseInt(licznikt);
licznik1=0;
a=0;
a1=0;
a2=0;
while(licznik!=licznik1)
{
licznik1++;
liczbat=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź liczbę");
liczba=Integer.parseInt(liczbat);
if(liczba>0)
{
a=a+1;
a1=a;
if(a2<a1)
{
a2=a1;
}
}
else
{
a=0;
}
}
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Ilość liczb dodatnich w ciągu to "+a2,"wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
lastodp=JOptionPane.showConfirmDialog(null,"Jeszcze raz?","Pytanie",JOptionPane.YES_NO_OPTION);
}
while(lastodp==JOptionPane.YES_OPTION);
}
}
|
Program na szukanie ciągu liczb dodatnich
[link widoczny dla zalogowanych]
Program typu mini winamp, keyboard,nagrywanie/playback, i maszynka do robienia bitów - ktośtam chciał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sawin dnia Śro 19:11, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
viku
Uczeń
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:12, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kod: | import javax.swing.*;
public
class zd1 {
public static void main(String[] args)
{
new zd1 () ;
}
public zd1 ()
{
int a, dlug, dlug1;
String at;
dlug=0;
dlug1=0;
do {
at = JOptionPane.showInputDialog("Podaj liczbę całkowitą");
a = Integer.parseInt(at);
if(a>0)
dlug++;
if(dlug1<dlug)
dlug1=dlug;
if(a<0)
dlug=0;
} while (a != 0);
JOptionPane.showMessageDialog(null, "ciąg wynosi "+dlug1,
"Długosc ciągu", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
System .exit(0);
}
}
|
Ten sam program co Sawin podał tylko w prostszej wersji ;P (zd1)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez viku dnia Nie 18:04, 09 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam
Moderator
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: szubin
|
Wysłany: Pon 17:09, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kod: |
import javax.swing.*;
public class cyfry
{
public static void main(String[] args)
{
new cyfry();
System.exit(0);
}
public cyfry ()
{
String xt;
int x,a,y,d;
xt=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź liczbę ");
x=Integer.parseInt(xt);
y=10;
d=1;
do
{
a=x%y;
x=x-a;
a=a/d;
d=d*10;
JOptionPane.showMessageDialog(null,"kolejne cyfry zaczynając od jedności "+a,"cyfra",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
y=y*10;
}
while(x>0);
}
} |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sawin
Uczeń
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 21:34, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Fibonacci dla leniwych
Kod: | import javax.swing.JOptionPane;
public class Fibonacci
{
public static void main(String[] args)
{
new Fibonacci();
System.exit(0);
}
public Fibonacci()
{
int a1=1,a2=1,a=1,licznik=0;
while(licznik!=10)
{
licznik++;
a1=a2;
a2=a;
a=a1+a2;
}
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Wynik ciągu to "+a,"Wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
} |
Powrzucajta te swoje programy z prac w grupach ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jachu
Uczeń
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:45, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ludzie może powrzucacie te programy które robione były w parach + druga grupa 14 zadań(ich treść ) które mieliśmy sobie powtórzyć :S
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
viku
Uczeń
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:20, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
zadania [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
viku
Uczeń
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:37, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
kij że post pod postem.
Mieliśmy się podzielić tymi zadaniami bo tego jest za dużo na 1 os, ja wrzucam dwa pierwsze programy. Wrzucajcie te co już zrobiliście !
Kod: | import javax.swing.*;
public class zd1 {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
new zd1();
}
public zd1()
{
String at,bt;
int a,b,y;
at=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź a");
a=Integer.parseInt(at);
bt=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź b");
b=Integer.parseInt(bt);
if(a<=0)
if(b<=0)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"y=0","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
else
if(a<0>0)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"y=1","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
else;
if(a>0)
if(b<0>0)
if(b>0)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"y=3","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
} | To jest 1 cwiczenie jakby co
Kod: |
import javax.swing.*;
public class trojk {public static void main(String[]args)
{
new trojk();//
}
public trojk()//
{
String at, bt, ct;
int a,b,c;
at=JOptionPane.showInputDialog("wprowadź bok a (bok najkrótszy lub ramie)");
bt=JOptionPane.showInputDialog("wprowadź bok b (bok średniej długości lub ramie)");
ct=JOptionPane.showInputDialog("wprowadź bok c (bok najdłuższy)");
a=Integer.parseInt(at);
c=Integer.parseInt(ct);
b=Integer.parseInt(bt);
if(a*a+b*b==c*c)
if(a!=0)
if(b!=0)
if(c!=0)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"trójkąt możliwy - prostokątny","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
if(a==b)
if(b==c)
if(a==c)
if(a>0)
if(b>0)
if(c>0)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"trójkąt możlwiwy - równoboczny","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
if(a==b)
if(a+b>c)
if(a>0)
if(b>0)
if(c>0)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"trójkąt możliwy - równoramienny","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
if(a!=b)
if(a!=c)
if(b!=c)
if(a>0)
if(b>0)
if(c>0)
if(a+b>=c)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"trójkąt możliwy - różnoboczny","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
if(a<=0)
if(b<=0)
if(c<=0)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"trójkąt niemożliwy","Rozwiązanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
if(a+b<c)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"TAKI TRÓJKĄT NIE ISTNIEJE !!","Rozwiązanie",JOptionPane.ERROR_MESSAGE);
}
} |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez viku dnia Nie 21:11, 23 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sebastian
Moderator
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:48, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Popieram! Wstawiajcie tu te programy, bo w pojedynkę ciężko wszystko zrobić
Zadanie: Określ, przez które ćwiartki przechodzi prosta postaci y=ax+b, gdzie a i b są danymi.
Kod: | import javax.swing.JOptionPane;
public class prosta
{
public static void main(String[] args)
{
new prosta();
System.exit(0);
}
public prosta()
{
int a,b,odp;
String at, bt;
do{
at=JOptionPane.showInputDialog("Do równania w postaci y=ax+b, wprowadź wartość liczby a");
bt=JOptionPane.showInputDialog("Do równania w postaci y=ax+b, wprowadź wartość liczby b");
a=Integer.parseInt(at);
b=Integer.parseInt(bt);
if (a>0)
{
if (b>0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez I, II i III ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
if (b==0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez I i III ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
if (b<0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez I i II ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
if (b==0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" nakłada się na oś OX, tym samym nie przechodząc przez żadną z ćwiartek układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
if (b<0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez III i IV ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
if (a<0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez I, II i VI ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
if (b==0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez II i IV ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
if (b<0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez II, III i IV ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
odp=JOptionPane.showConfirmDialog(null, "czy chcesz ponownie uruchomic program","czy...",JOptionPane.YES_NO_OPTION);
}
while (odp==JOptionPane.YES_OPTION);
if (odp==JOptionPane.NO_OPTION)
{
System.exit(0);
}
}
}
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Sebastian dnia Sob 16:51, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sawin
Uczeń
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 23:36, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a więc jadymy - oznaczałem programy w sensie ze np. trzy7 to zadanie III podpunkt 7
Kod: | import javax.swing.JOptionPane;
public class dwa3
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
new dwa3();// TODO Auto-generated method stub
System.exit(0);
}
public dwa3()
{
String at,bt,ct,dt,xt,yt;
int a,b,c,d,x,y;
do
{
at=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź punkt 1wszej prostej X");// tworzymy prostą na wysokości a - traktujemy tą liczbę jak y i ciągniemy jak funckje stałą
a=Integer.parseInt(at);
bt=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź punkt 2giej prostej X");
b=Integer.parseInt(bt);
if(a<b)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"1wszy punkt musi być większy od drugiego","Błąd",JOptionPane.ERROR_MESSAGE);
}
while(a<b);
do
{
ct=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź punkt 1wszej prostej Y");//odwrotnie do X
c=Integer.parseInt(ct);
dt=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź punkt 2giej prostej Y");
d=Integer.parseInt(dt);
if(c<d)
JOptionPane.showMessageDialog(null,"1wszy punkt musi być większy od drugiego","Błąd",JOptionPane.ERROR_MESSAGE);
}
while(c<d>a)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Punkt leży poza prostokątem","Wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
else
{
if(x<b>c)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Punkt leży poza prostokątem","Wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
else
{
if(y<d)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Punkt leży poza prostokątem","Wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
else
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Punkt leży w prostokącie","Wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
}
}
}
}
|
Kod: | import javax.swing.JOptionPane;
public class trzy5
{
public static void main(String[] args)
{
new trzy5();
System.exit(0);
}
public trzy5()
{
String tekst, wynik;
wynik="";
tekst=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź słowo [END] kończy program");
if(tekst.equals("END")||tekst.equals("end"))
{
JOptionPane.showMessageDialog(null,"Wyłączyłeś progsa :D","EnD",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
System.exit(0);
}
while(!(tekst.equals("END")||tekst.equals("end")))
{
wynik=wynik+" "+tekst+'\n';
tekst=JOptionPane.showInputDialog("Wprowadź słowo [END] kończy program");
}
JOptionPane.showMessageDialog(null,wynik,"Koniec",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
|
Kod: | import javax.swing.JOptionPane;
public class trzy7
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
new trzy7();// TODO Auto-generated method stub
System.exit(0);
}
public trzy7()
{
int n,l,f,max=-999999999;//n - ilosc liczb , l- pojedyncza liczba, f-zmienna do for, //max ustawiony tak żeby nie zakłócał wyniku
String nt,lt,wynik="";
nt=JOptionPane.showInputDialog("ile liczb chcesz wprowadzić?");
n=Integer.parseInt(nt);
for(f=1;f<n>max)
{
max=l;
wynik="Największa liczba ciągu to "+max+" która była wpisana jako "+f;
}
}
JOptionPane.showMessageDialog(null,wynik,"wynik",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
}
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
packi
Uczeń
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 17:25, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
program na silnie latwe, ale zawsze cos zad III pkt 1
import javax.swing.*;
public class silnia
{
public static void main(String[] args)
{
new silnia();
}
public silnia()
{
int n, s, i;
String nt;
nt=JOptionPane.showInputDialog (null, "podaj liczbę");
n=Integer.parseInt(nt);
s=1;
i=0;
while (n!=i)
{
i++;
s=i*s;
}
{
JOptionPane.showMessageDialog (null, "silnia wynosi"+s, "Wynik obliczeń", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
{
}
}
}
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez packi dnia Nie 17:26, 23 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kisiel
Uczeń
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 17:38, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Program skrzypka ma blad. po tym: if (b<0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" przechodzi przez I i II ćwiarkę układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
powinien byc warunek if(a==0), taki duzy w ktorym by bylo to:
if (b==0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Prosta będąca rozwiązaniem funkcji y="+a+"x+"+b+" nakłada się na oś OX, tym samym nie przechodząc przez żadną z ćwiartek układu","Rozwiazanie",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
if (b<0>0 to przechodzi przez II i I czesc ukladu
Edit. o ja nie moge, co za brzydkie forum, ono sobie zmienia to co ja pisze. Trudno, niewazne, pewnie i tak zobaczycie ten blad.
Edit2. W kodzie tez nie dziala -.-
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kisiel dnia Wto 17:10, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|